En / Fa

بنیاد فب در سال ۲۰۰۹ میلادی به منظور تسهیل و حمایت از رشد و گسترش شبکه‌ی بین‌المللی فب‌لب‌ها در تمامی نقاط جهان شکل گرفته‌است. این مرکز ظاهرا یک نهاد غیرانتفاعی برآمده از Center for Bits & Atoms دانش‌گاهMIT است. ماموریت این مرکز ایجاد امکان دست‌رسی به ماشین‌ها و دانش عملی برای تمامی افراد به صورت آزادانه است تا بتوانند به تولید محصولات خلاقانه و اختراع نوآورانه به واسطه‌ی تکنولوژی‌های نوین بپردازند. این بنیاد دارای سه برنامه‌ی کانونی از جمله برنامه آموزش، برنامه خدمات و برنامه اقتصادی می‌باشد.

برنامه آموزشی (Fab Academy) امکانات یادگیری برای تمامی افراد از هر سن و سال و هر میزان دانش و مهارت که در ساخت دیجیتال داشته باشند، فراهم می‌سازد. برنامه خدمات  به تمامی افراد و ارگان‌ها در تمامی نقاط جهان کمک می‌کند تا فب‌لب‌های منطقه‌ای خود را تاسیس کنند و به بنیاد فب (Fab Foundation) بپیوندند و در نهایت، به مرور زمان شرکت‌ها و گروه‌های متخصص در ارائه‌ی خدمات ساخت دیجیتال در فرآیندهم‌کاری با این بنیاد توانسته‌اند در نقاط مختلف جهان موسسات خدماتی و یک شبکه‌ی اقتصادی فعال ایجاد کنند.

فب‌لب ایران هم در پای‌گاه داده بنیاد فب با نام Fablab Tehran به عنوان یکی از فب‌لب‌های رسمی جهان ثبت شده است و در ارتباط با سایر فب‌لب‌های منطقه و جهان، تلاش خواهد کرد تا ساخت دیجیتال و پژوهش‌های مرتبط با آن را در کشور مدیریت و راه‌بری کند.

نام پروژه
کارفرما
مکان پروژه
سال پروژه
برنامه‌ریزی
وضعیت
زیربنای ساخت
مساحت زمین
معمار مسئول
تیم طراحی معماری
طراحی سازه
تاسیسات الکتریکی
تاسیسات مکانیکی
پیمان‌کار
نمونه‌سازی
طراحی منظر
تصویرسازی
عکاس
لینک